5.2.16

Yudum Yudum Kitap Dalgası

  Günaydın! Bir kaç haftadır yaşamıma bana göz kırpan kucaklayan sabahımı ezan dışında aydın eden bir sistem daha katıldı: biryudumkitap 
  Siteye girdiğiniz zaman mailinizi bırakıyorsunuz, her sabah size 5 dakikada okuyabileceğiniz o gün seçilen herhangi bir kitaptan bölümler yollanmaya başlanıyor. Mesela 

Jean Jacques Rousseau - Yalnız Gezenin Düşleri

Sıradışı Yayınları, s.5-8


  Diyor ve o sayfalardaki bölümleri yazarak devam ediyor mailiniz. O kadar güzel ve o kadar farklı bir uygulama ki bloguma eklemeden edemedim. Mailiniz kitap ve yazar ismiyle geliyor, bazen şiir de yolladıkları oluyor ve böyle sabahlar tadından yenmiyor. Maile kocaman bir günaydın ile başlıyorlar, ardından kitap demecini paylaşmadan hemen önce bir tutam güzel cümleler kurarak kitap sayfalarına hazırlıyorlar sizi, temennilerini sunuyorlar. Uzun oldukları için kitap alıntılarını koymayacağım buraya ama mailin sizi nasıl karşıladığını görmenizi istiyorum. Bunları okuyun ve hemmmen siteye girişinizi yapıp dalgaya ortak olun. 


Günaydın! Cuma pasajı: "Kırmızı Pazartesi" G. G. Márquez


"Geçip giden baharları kurtarmak mümkün değildir." diyor Márquez. Ancak yeni baharların geleceğini de unutmamak gerek. Ah etmeyeceğiniz, keşke demeyeceğiniz baharlarınız olsun sevgili okur. Var olun.

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Günaydın! Cumartesi şiiri: "Beni Güzel Hatırla" Orhan Veli Kanık

Yalnızlık ne vahim kelime sevgili okur. "Bilmezler yalnız yaşamayanlar nasıl korku verir sessizlik insana." derken tam da bunu kast ediyordu bir garip, Orhan Veli. Herkes gitse, şiirler sizi yalnız bırakmasın. Var olun.

---------------------------------------------------------------------------------------------------

Günaydın! Günün pasajı: "Zorba" Nikos Kazancakis

Hayatı anlama meselesine çok kafa yorarız. Bu konuda Umberto Eco şöyle diyor: "Hayatı anlamak için hikâyeler anlatmak gerekir." Madem öyle, bu sabah en güzel hikâyenizi anlatın diye, bir yudum kahve, bir yudum kitap demeye devam ediyoruz sevgili okur. Var olun.

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Günaydın! Günün pasajı: "Yaşlı Adam ve Deniz" E. Hemingway

Hemingway yazma işi hakkında şöyle der: "Tek yapmanız gereken tek bir doğru cümle yazmak. Bildiğiniz en doğru cümleyi yazın." Bildiğimiz en doğru cümlelere bin selam sevgili okur. Bizimkini zaten biliyorsunuz, var olun.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder