3.2.16

Hangi sitelerden kitap sipariş ediyorum?




 İnternet kullanımının artışıyla online satış siteleri de çoğaldı, kullandığımız hemen  her ürüne internetten ulaşma imkanımız var artık. Kitaplar ve filmlerde öyle . Peki ben nerelerden sipariş ediyorum kitaplarımı, nelere dikkat ediyorum, tercihlerimi neye göre değiştiriyorum?
 Öncelikle güvenilir olmasına dikkat ediyorum, bir site bulmuşsam bulunduğum şehirde şubesi var mı, arkadaşlarımdan biri o siteyi kullanmış mı diye mutlaka araştırıyorum. Hiçbir şey bulamazsam  iletişim numarasından arayıp konuşan kişiye göre karar veriyorum. Bu durumu genelde aradığım kitap sadece o sitede varsa yapıyorum. Yani açık açık beni ikna etsinler diye arıyorum siteyi, mecburiyetten.
  Kitapçılarda gördüğüm fiyattan daha ucuz diye hemen atlamıyorum, yeni bir sekme açıp diğer sitelerden de aynı kitabı bulup fiyat karşılaştırmasını mutlaka yapıyorum. Tabi fiyat karşılaştırması sadece sipariş edeceğim ürün üzerinden değil, kargo fiyatı, hangi fiyat üzerine kargo bedava.. Bu konuları da tartıp öyle veriyorum kararımı.
 Bir yerde denk geldiğim, sözünü beğendiğim, veya takip ettiğim yazarın yeni kitabı çıktığında veya aniden vahiy inip şu kitap nasıl acaba diye düşündüğümde hemen sık kullandığım sitelerden (idefix,dr) sepetime ekliyorum. Param olduğunda sırayla sipariş ediyorum. Her ne kadar kolay kolay unutmasam da  gün içerisinde yaşadığım karışık durumlar sonunda bazen her şey resetlenebiliyor bu yüzden , benim yerime aklında tuttuğu için sepetime çok şey borçluyum, teşekkür ediyorum efendim.

 Başlayalım öyleyse; 


                                                 



 İdefix'ten yıllardır bir hayli kitap ve film alışverişi yaptım. Henüz bir sorun yaşamadım. Yalnızca okuma kitapları değil, okul için gerekli kitapları ve kpss kitaplarını da bu siteden sipariş ettiğim oluyor. Eğer sipariş ettiğiniz kitaplardan birisi temin edilemiyorsa diğerlerini bekletmeden gönderiyorlar, kalan kitap temin edilince kargo ücreti ödemeden adresinize ulaştırıyorlar. 

 İdefix'in en sevdiğim yönü ise kararsız okur, okunması gereken 1001 kitap tarzında kategorileriyle bana seçenekleri en güzel biçimde sunması. Her ziyaretimde ince ince geziyorum yani sizin anlayacağınız bu sitede. 
 Yurtiçi Kargo ile çalışıyor, 50 lira üstüne kargo bedava, hediye paketine 1,5 lira ücret alıyor.







Gelelim şubelerinde fiyatların dudak uçuklattığı ama online alışveriş sitesinde durumun o kadar da kötü olmadığını gösteren sitesinin tasarımı dolayısıyla da benden yıldız kazanan D&R 'ımıza. Gerçekten de 55 liraya satılan kitabı sitesinde 43 liraya satıyor. Hemen hemen her ürünü daha ucuz. Bu yüzden bulunduğum şehirde şubeleri olmasına rağmen özellikle online olarak sipariş ediyorum.
 Kitap, film, kırtasiye gereçleri ve daha bir sürü şey için ilk ziyaret ettiğim site diyebilirim D&R için. Arada sırada da pikap ve fotoğraf makinesi fiyatlarına bakmak için giriyorum , sonra alamadan geri çıkıyorum tabii.....
 Yurtiçi Kargo ile çalışıyor, 60 lira üstüne kargo ücretsiz, hediye paketi ücretsiz.





 


 Sitenin tasarımını göz yorduğu için pek beğenmiyorum ama geniş yelpazesi ve bazen idefix, D&R den ucuz olması sebebiyle tercih ettiğim bir site. Puan katalogu sayesinde her siparişinizde belirlenen miktarlarda puan kazanıyorsunuz ve biriken puanlarla kargonuz bedavaya gelebiliyor.
 Kitap Yurdu'nun en sevdiğim özelliği bülten aboneliği ve puanları.
 Yurtiçi Kargo ile çalışıyor, 20 lira üstüne kargo ücretsiz ( veya puanlarım sebebiyle bedava oluyor henüz anlayamadım ). 











                                                                                                                                                                                                                                                               
Siteye girdiğimde resmen bana göz kırpıyor. Çok seviyorum , renkleri tasarımı,
kitapların geçişleri. Kitap, bardak, defter.. Hele o baykuşlu ucuz defterler.... Yani açıkçası ingilizce kitap ve güzel şeyler kategorisi bu siteyi diğerlerinden ayrıcalıklı kılıyor benim için. Babil'den yapacağınız alışverişlerde hopi para kazanailiyorsunuz.
Ancak eğer aldığınız ürün kampanyalı bir ürünse, kupon ve hopi fırsatlarından yararlanamıyorsunuz.
 Yurtiçi ve MNG Kargo ile çalışıyor, kargo ücreti 4,40, 44 lira üstüne kargo ücretsiz, hediye paketi 2,5 lira.



 pelikan kitap evi



Bu site, benim okul kitaplarım için kullandığım bir site. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon adına ihtiyacım olan her kitaba buradan ulaşmaya çalışıyorum. Hepsi yok elbette ama yarı yarıya da olsa ne alsam kardır sonuçta. FTR, Tıp kitaplarınn yanı sıra zengin bir KPSS içeriğine de sahip.

 Aras Kargo ile çalışıyor, 100 lira üstüne kargo ücretsiz.



Nadir Kitap
Tüm bunların dışında farkli kitapçıların ortak buluşma noktası dediğim bir site var. Nadir Kitap, çoğu yerde bulamadığınız kitapları içinde barındırıyor. Ben ''Haluk Cansın-Unutmaya Kıyamadıklarım'' ı hiçbir yerde bulamamıştım. Sonra bu siteyi keşfedip sipariş etmiştim. Kargo fiyatını falan hatırlamıyorum ama sıkıntı yaşamamıştım teslimatta. Aklınızın köşesinde bulunsun, birgün mutlaka ihtiyacınız olur.




3 yorum:

  1. İlk 3'ü olmaZsa olmaz zaten :)
    Ben 'okuoku'yu da yeni keşfetmiş biriyim :)
    Son 3'ünden internet alışverişim olmadı ama Babil dışında daha spesifikmiş demek.
    Babil'i de aklımda bulundurağım :)

    Keyifli okumalar!
    Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederiim (: yine de maalesef hiçbiri sokak aralarındaki sahafların yerini tutmuyor.

      Sil
    2. Tutar mı? Sitelerde aynı koku yok malesef ;) Kitap dükkanlarında da yok o küfle karışık kağıt kokusu :)

      Sil