8.2.16

Erken Hasat Soğuk Sıkım Zeytinyağı

Zeytinyağı hakkında en güzel cümleleri kurmak isterdim ama sanırım bunu başaramayacağımı hissettiğimden yazıma Refika'dan aylarca bekleyip stoklara girer girmez sipariş ettiğim zeytinyağı için kargolanırken kendime yazdığım notla başlıyorum.

Afiyet oldu bana bi güzel (:



Doğanın en taze nimeti kahvaltı masamda dururken , orda olmasının bile beni sakinleştirdiğini farkettim. Tadıyla kokusuyla resmen tazelik uyandırıyor bedenimde zeytinyağı. Kendisinden yeteri kadar faydalanamadığımı düşündüm ve ona dönüp dedim ki: ben seni bloguma konuk alayım da gönlün olsun.

 Refika'dan; yemek programından tanıdığımız Refika Birgül'ün satış sitesi.
Başlangıçta da belirttiğim gibi aylarca bekledim gelmesini. Birgün mail geldi stoklarda! diye. Hemen verdim siparişimi (bazıları pahalı bulsa da )

Kendileri rengiyle tadıyla kokusuyla şişesiyle tazeliğiyle beni benden aldı. 
Bu zeytinyağını Refika Birgül 'ün tanıttığı kadarıyla Türkiye’nin ilk profesyonel zeytinyağı eksperi olan Selin Ertür sayesinde mutfağıma alabildiğimi farkettim.

Refika'cığım Selin Ertür hakkında Hürriyet yazısında ;

''İtalya’da bu konuda eğitim almış, Toscana’da sekiz sene laboratuvarlarda zeytinyağını inceleye inceleye geçirmiş yıllarını. Onun yağı, geçtiğimiz yıl Los Angeles Uluslararası Zeytinyağ Yarışması’nda 481 zeytinyağ arasından gümüş madalya almış. İtalya’nın prestijli ve güvenilir yarışması Armonia ve İtalya’daki uluslararası gastronomi okulu Alma Trophy tarafından da geçen yıl hasat zamanında 22 ülkeden 386 yağ arasında ikinciliği hak etmiş." diyor. Doğrudur diyorum. Hakkı var diyorum. Test edildi onaylandı diyorum.



                                     

Bildiğiniz üzere;  

-Zeytinyağı doymamış olmasından dolayı kalp ve damar dostudur.
-Sindirim kolaylığı ve kolestrol dengesi bakımından olmazsa olmazımız. 
-İçerdiği E vitamini sayesinde doku yenilenmesini arttırıyor yani yaşlanma out gençlik in.
-Kireçlenmeyi önlemede etkisi var.
-Sürekli kabızlık çekenler için sabahları aç karnına 1-2 kaşık zeytinyağı içmesi önerilir.
-Ve az önceki araştırmalarımda şu özelliğine de  rastladım: Zeytinyağı unutkanlığı önlüyor. (Akdeniz ülkelerinde yaşayan ve yemeklerinde çoğunlukla zeytinyağı kullanan toplumların 65 yaş üzeri yetişkinlerinde hatırlama oranının diğer ülke yetişkinlerine göre çok daha fazla olduğu saptanmıştır.)



(evet ekmeğimi bandırmadan duramıyorum)
                                     
Bunları bilmiyor olsam bile yine de baharatlarla renklendirip tat farkı yarattığım zeytinyağını kahvaltı masamdan eksik etmezdim. Çünkü tadı.. Çünkü kokusu..Çünkü zeytin, çünkü yağı... Hem zeytine hem yağına ayrı aşığım. Sevgim ikisine de yetiyor. Çünkü kıvam, renk, cümbüş, mutluluk.. 
 Çünkü benim kahvaltım aşk dolu.


1 yorum: